Close

Marka tylko dla pieniędzy. Czy na pewno?

Marka tylko dla pieniędzy. Czy na pewno?

W ubiegłym tygodniu przeprowadziłam wiele konsultacji, w tym z zupełnie nowymi osobami.

Osoby, które konsultowałam, miały własne marki, biznesy od kilku lat. Ale z konsultacji skorzystały również osoby dopiero zaczynające.

 

Niektóre z tych osób łączył ten sam problem. Tak, spokojnie można nazwać to problemem.

Tym problemem było BŁĘDNE MYŚLENIE na temat marki i biznesu.

 

Podział na grupy

Pierwsza grupa: osoby prowadzące biznesy od lat, zastanawiające się co robią nie tak, bo ciągle stoją w miejscu. Kiedy zadawałam pytania podczas konsultacji, odpowiedzi na moje pytania były jednoznaczne.

Osoby z tej grupy swoje działania skupiały wyłącznie na zysku materialnym od lat, nie wnosiły większej wartości do swoich marek, do rynku, do ludzi.

 

Można by porównać ich działania do pośredników, między produktem a Klientem.

 

Druga grupa: osoby dopiero zaczynające przygodę z biznesem, chcące budować swoje marki, myślały podobnie jak grupa pierwsza. Skorzystały z moich konsultacji już na początku, bo są świadome jak to jest ważne, by nie błądzić i nie tracić czasu.

 

Jest jeszcze mała świadomość w tym zakresie, jeżeli chodzi o nowych przedsiębiorców, aczkolwiek cieszę się, że jest i że takie osoby trafiły do mnie i mogłam im pomóc, pokierować, aby nie popełniły błędów m.in. osób, przedsiębiorców z grupy pierwszej.

 

Przebieg konsultacji

Zawsze podczas konsultacji “wchodzę” w Klienta głębiej i perfidnie wyrzucam na wierzch wszystko to co jest ważne i to na co należy zwrócić szczególnie uwagę już TERAZ.

 

Często jest to bolesne, bo nikt nie lubi kiedy palcem pokazuje mu się pewne błędy, aczkolwiek jest to skuteczny sposób na poprawę sytuacji i rozpoczęcie pewnego procesu zmian na lepsze.

 

Podczas konsultacji obie te grupy kładły mocny nacisk na to, że biznes to tylko pieniądze i tylko dla pieniędzy powstają marki, biznesy powtarzając: “Mój biznes jest po to, by mógł przynieść mi pieniądze, dlatego do Pani przychodzę.”

 

Poniżej przykład rozmowy z jednym Klientem:

 

Rozmowa była długa, ponieważ podczas konsultacji chcę jak najwięcej dowiedzieć się o Kliencie, marce i założeniach. Zadawałam mnóstwo pytań, które wychodziły głównie z przebiegu rozmowy.

Czułam, że Klient myśli prostoliniowo – ZAROBEK. Nie myśli jednak o wielu innych elementach pobocznych, które składają się na to, by on mógł być. Być długofalowo, nie na chwilę.

 

Chciałam doprecyzować i zadałam bezpośrednie pytanie: “Panie Piotrze czy na pewno tylko dlatego tworzy Pan biznes? Dla pieniędzy?”

Odpowiedź była jednoznaczna: “Tak, a po co niby się tworzy biznes? przecież po to żeby zarabiać!”

 

Zapytałam zatem: “Między innymi tak, ale głównie biznes tworzy się dla wyższych wartości. Jakie wartości zatem ma Pana marka i co jest dla Pani/Pana ważne w rozwoju marki?”

Usłyszałam:“Pani Judyto, prowadzę biznes od lat i wiem na czym polega biznes. Wartości? Oferujemy ludziom dobry produkt X.”

 

Ciągnęłam dalej: “Tak, prowadzi Pan biznes od lat, ale też od lat stoi w miejscu… Prawda? Do rzeczy Panie Piotrze. Jak widzi Pan swoją markę za 3 lata, biorąc pod uwagę, że przyjmiemy strategię wyłącznie zysków materialnych?”

Odpowiedź była prosta: “Widzę, że mój biznes zarabia, a ja mam pieniądze na swoje potrzeby, spłaty kredytów, wycieczki.”

 

Ciągnęłam jeszcze dalej, wchodząc jeszcze mocniej w źródło: “Rozumiem, czyli chce zarabiać Pan TYLKO po to, by mieć pieniądze na swoje potrzeby, spłaty kredytów i wygodne życie? A co z inwestowaniem i rozwojem biznesu?”

Odpowiedź była następująca: “Głównie tak. Biznes kiedy zarabia, nie musi się rozwijać, a inwestycją jest zakup produktów do sprzedaży.”

 

Zadałam zatem kolejne pytania, podważając odpowiedź Klienta: “Panie Piotrze pozwolę sobie naprostować. Inwestycją tutaj nie jest zakup produktów, nie jest też prawdą, że kiedy biznes zarabia nie musi się rozwijać. Musi! Ciągle. Jest sam Pan tego najlepszym przykładem, że kiedy firma się nie rozwija, również nie zarabia, a kiedy nie zarabia nie może się rozwijać. Zna Pan to od przeszło 9 lat. Czyż nie prawda?”

 

Klient zaczął nieco inaczej: “Tak Pani Judyto, to prawda… Spróbuję wszystkiego, aby to zmienić. Jeśli zgodzi się Pani pomóc, bo ja nie mam już siły.”

Odpowiedziałam wtedy: “Jeśli nie zmieni Pan nastawienia TO NIE POMOGĘ, ponieważ pomagam budować marki z głową, na wielu płaszczyznach. Budowanie marki tylko dla nałapania pieniędzy w worek jest dla mnie bez sensu i nie postawiłabym swojego nazwiska pod taką marką…”

 

Pojawiło się zdziwienie… i chwilowa cisza.

 

Oczywiście to fragmenty, wyrwane z rozmowy z osobą, z grupy pierwszej. Cała rozmowa trwała 90 minut.

Tymi fragmentami chcę Ci pokazać istotę sprawy. Pokazać, w którym miejscu tutaj jest błędne myślenie. Myślenie, które buduje drogę – nieodpowiednią drogę, okazującą się tylko stratą czasu oraz pieniędzy.

 

Rozmowy z druga grupą, zaczynały się tylko od błędnego myślenia. Podczas rozmowy i mojej edukacji w tym zakresie, to myślenie z minuty na minutę się zmieniało.

 

Wnioski

Mamy już tutaj odpowiedź, dlaczego jedna i druga grupa nie zbuduje dobrej marki, której Klienci zaufają, a która z kolei przyczyni się do zbudowania stabilnego, dobrego biznesu.

 

Pierwsza grupa stoi w miejscu od kilku lat, ponieważ nie ma większych wartości, bo mieć ich nie chce. Liczą się TYLKO pieniądze.

 

Druga grupa natomiast jeszcze nie zaczęła, a już ma błędne przekonania na ten temat, ponieważ bierze przykład z tej pierwszej.

 

I tak ładnie nam się błędne koło zamyka.

 

▪️ WARTOŚCI przynoszą PIENIĄDZE, kiedy wartość jest – pieniądze prędzej czy później również będą.

▪️ PIENIĄDZE nie przynoszą WARTOŚCI, kiedy pieniądze są – prędzej czy później po prostu znikną.

 

Chcesz budować markę skutecznie? RÓB TO Z GŁOWĄ! Podchodź do budowania swojej marki z nastawieniem zmiany świata na lepsze, a nie wyłącznie z nastawieniem na zysk materialny.

BUDUJ – NIE NISZCZ.

 

 

___

Chcesz skorzystać z konsultacji ze mną? Zapraszam.

Tutaj sprawdzisz dostępne terminy

A jeśli chcesz budować skuteczną markę i robić to z głową, pomoże Ci w tym również mój e-book, który znajdziesz TUTAJ.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

NEWSLETTER
Zapisz się na mój newsletter i odbierz materiały, dzięki którym poprawisz swoją markę w 25 dni!
ZAPISZ SIĘ
*Zapisując się wyrażasz zgodę na otrzymywanie ode mnie informacji o nowościach, promocjach, usługach, produktach, wydarzeniach.
Zgodę możesz w każdej chwili wycofać.
Szczegóły przetwarzania Twoich danych osobowych, znajdziesz w 
Polityce Prywatności.
NEWSLETTER
Zapisz się na mój newsletter i odbierz kreatywny, biznesowy planner uniwersalny na każdy miesiąc 2021!
ZAPISZ SIĘ
*Zapisując się wyrażasz zgodę na otrzymywanie ode mnie informacji o nowościach, promocjach, usługach, produktach, wydarzeniach.
Zgodę możesz w każdej chwili wycofać.
Szczegóły przetwarzania Twoich danych osobowych, znajdziesz w 
Polityce Prywatności.
NEWSLETTER
Zapisz się na mój newsletter i odbierz duży planner planszowy na cały rok 2021!
ZAPISZ SIĘ
*Zapisując się wyrażasz zgodę na otrzymywanie ode mnie informacji o nowościach, promocjach, usługach, produktach, wydarzeniach.
Zgodę możesz w każdej chwili wycofać.
Szczegóły przetwarzania Twoich danych osobowych, znajdziesz w 
Polityce Prywatności.
NEWSLETTER
Zapisz się i pobierz bezpłatne materiały, dzięki którym
poprawisz swoją markę w 25 dni!
POBIERAM
*Zapisując się wyrażasz zgodę na otrzymywanie ode mnie informacji o nowościach, promocjach, usługach, produktach, wydarzeniach.
Zgodę możesz w każdej chwili wycofać.
Szczegóły przetwarzania Twoich danych osobowych, znajdziesz w 
Polityce Prywatności.