Znaczenie autentyczności w marce osobistej
Bycie autentycznym jest bardzo ważnym elementem, który należy zrozumieć podczas tworzenia marki osobistej. Bycie autentycznym oznacza bycie wiernym sobie i prawdziwym. Chociaż jest to trudne w rozwoju marki, bo istnieje pokusa przesadnego koloryzowania faktów, to dalej jest to ogromnie ważna cecha, którą należy mieć ciągle na tapecie podczas tworzenia marki osobistej. Bycie autentycznym pozwala łączyć się z odpowiednimi odbiorcami i pokazuje, co jest Dla Ciebie ważne. Pozwala odbiorcom zbliżyć się do Ciebie, poczuć Cię i zaufać Ci.
Autentyczność marki osobistej
Bycie autentycznym w swojej osobistej marce oznacza bycie wiernym sobie, stanom i rzeczom, które czynią Cię tym, kim jesteś. Będąc autentycznym, pokazujesz, kim jesteś i to, co Cię definiuje jako wartościowego, kompetentnego człowieka i fachowca w swojej dziedzinie. Będąc autentycznym, mówisz ludziom, co myślisz i czujesz, ujawniasz fakty na swój temat, a nie kłamstwa. Będąc autentycznym, ludzie widzą, kim naprawdę jesteś i mogą się z Tobą utożsamić, zobaczyć w Tobie i Twojej marce cząstkę siebie.
Autentyczność bardzo pomaga w rozwoju marki, w rozmowach z klientami i relacjach biznesowych.
Bycie autentycznym w marce osobistej jest korzystne z wielu powodów.
Jakie to są powody?
- Po pierwsze: pozwala innym utożsamić się z Tobą i poznać lepiej to, kim jesteś.
- Po drugie: pozwala innym zobaczyć, co Cię definiuje jako człowieka i specjalistę w swojej dziedzinie.
- Po trzecie: pomaga innym dostrzec rzeczy, które czynią Cię tym, kim jesteś.
- Po czwarte: pozwala innym łączyć się z tym, co myślisz i czujesz oraz dzielić się tym z innymi.
- Po piąte: daje innym wgląd w namiastkę Twojego prawdziwego życia pozazawodowego i pokazuje im ludzką stronę Ciebie, której inaczej mogliby zobaczyć.
W ten sposób bycie autentycznym pozwala odbiorcom łączyć się z Tobą na bardziej osobistym poziomie, niż byliby w stanie to zrobić w innym przypadku.
Korzyści płynące z bycia autentycznym w swojej marce osobistej
Bycie autentycznym w Twojej marce osobistej jest korzystne, ponieważ pokazuje innym:
- Jakie są Twoje wartości i zainteresowania.
- Jakie są Twoje przekonania lub opinie.
- Jakich aspektów Twojego życia mogą nie być świadomi.
Ponadto:
Pozwala odbiorcom nawiązać z Tobą bliższy kontakt i zobaczyć, kim jesteś, a nawet zrozumieć im samym kim oni są i co ich definiuje…
To wszystko pozwala im dotknąć Cię na głębszym poziomie i zmniejszyć dystans relacji, już przy pierwszym styku z Twoją marką.
Jak pokazałam Ci wyżej, bycie autentycznym w swojej marce osobistej jest bardzo korzystne. Autentyczne marki to marki skuteczne i trwałe. Nie zapominaj w budowie i rozwoju swojej marki o autentyczności. Bądź sobą, bo wszyscy inni już są obsadzeni. 🙂
Nie masz jeszcze mojej książki? To jest najlepszy moment na jej zakup. 🙂
Zachęcam Cię do zakupu mojej książki, którą pokochali czytelnicy oraz eksperci z branży!
Książkę znajdziesz w 3 opcjach TUTAJ.