
Misja marki w 3 krokach
Misja marki jest jednym z najważniejszych aspektów jej planu strategicznego. To ona pozwala zwięźle określić jej cel i jest podstawą wszelkiej komunikacji marketingowej i doświadczeń klientów. Misja marki zapewnia wspólny język, za pomocą którego można się komunikować, i służy jako kompas określający, jak ta marka się definiuje na rynku.
Po co marce misja?
W skrócie dla zgodności sumienia, porządku i utrzymania spójności we wszystkich przekazach. Jan Antoszkiewicz w swojej książce opisał to tak: „Misja pozwala zapanować nad brakiem zdecydowania. Wskazuje, w jaki sposób uporać się z niepewnością, jak skłonić ludzi do przejęcia inicjatywy i do śmiałego działania”.
Jak opisać misję?
Aby marka mogła odnieść sukces, powinna mieć jasno określoną misję, która rezonuje z odbiorcami i jest zgodna z ogólną strategią. Deklaracje misji marki powinny być napisane w pierwszej osobie, powinny odzwierciedlać rzeczywistą istotę charakteru samej marki i przemawiać do odbiorców.
3 kroki:
- W misji marki powinno być jedno złożone zdanie, najlepiej jeden akapit, łatwe do zapamiętania i mające sens w kontekście wszystkich innych komunikatów marketingowych.
- Misja marki powinna być zgodna z ogólną strategią oraz zapewniać przejrzystość i nadawać kierunek wszystkim działaniom marketingowym.
- Powinna też być przystępnie podawana w różnych mediach i formatach, co zwiększy jej świadomość wśród odbiorców.
Jak przedstawić misję?
Aby skutecznie przedstawić misję marki na rynku, należy ją przygotować w przystępnej formie, która przemawia do odbiorców. Ta forma może się znacznie różnić w zależności od używanych mediów, ale powinien być spójny we wszystkich działaniach marketingowych.
Warto zawrzeć definicję kluczowych atrybutów marki w deklaracji misji. Takie atrybuty dają odbiorcom lepsze wyobrażenie o tym, czego mogą oczekiwać od tej marki i ułatwiają im identyfikowanie się z nią, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo zaufania do niej oraz zakupu świadczonych pod nią dóbr materialnych i niematerialnych.
Nie masz jeszcze mojej książki? To jest najlepszy moment na jej zakup. 🙂
Zachęcam Cię do zakupu mojej książki, którą pokochali czytelnicy oraz eksperci z branży!
Książkę znajdziesz w 3 opcjach TUTAJ.