Planowanie roku marki — jak się za to zabrać?

Planowanie roku marki, jak się za to zabrać

Planowanie roku marki — jak się za to zabrać?

 

Wstęp do planowania

Jak zaplanować ten rok? Jak się za to planowanie zabrać? Właściwie to po co w ogóle planować?

Często otrzymuje takie pytania podczas konsultacji.

„Dlaczego planować? Po co to w ogóle jest? Przecież to dużo czasu zajmuje, przecież to trzeba usiąść i pomyśleć — to nie ma sensu…”

Dużo osób ten temat odpuszcza. Jest to jednak jeden z większych błędów, jakie można zrobić w rozwoju swojej marki…

 

Odrobina wyobraźni…

Wyobraź sobie, że musisz jechać własnym autem w podróż. W miejsce, którego zupełnie nie znasz. Nie masz mapy ani nawigacji. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dotrzesz do celu? Myślę, że praktycznie żadne.

Tak samo jest z planowaniem w rozwoju marki. Jeśli nie planujesz sobie podróży, to cel się od ciebie oddala i jeśli zdecydujesz mimo wszystko wyruszyć w podróż, to więcej błędów jesteś w stanie popełnić podczas tej drogi.

 

 

Bez dobrego planu

Będziesz błądzić, wjeżdżać w ślepe uliczki, będziesz tracić też mnóstwo pieniędzy, nerwów, oraz czasu. Zaplanowanie trasy ułatwia, tak samo, jak zaplanowanie działań związanych z marką ułatwia jej rozwój. Mało tego planowanie nie tylko ułatwia, ale i sprawia, że wszelkie działania podejmowane są skuteczne, zarówno w trasie, jak i w kreacji marki.

Warto o tym pamiętać i z taką myślą przysiąść do planowania.

 

 

Wszystko wymaga wysiłku

Nawet jeśli to planowanie ma zająć faktycznie jakiś czas i będzie ono wymagało wysiłku — dobrze jest naprawdę przysiąść i to po prostu zrobić. Nic bez wysiłku nie ma, dróg na skróty w rozwoju marki i biznesu też nie, dlaczego tak ważnych etapów nie pomijajmy!

 

 

Błędy w planowaniu

Podobnie jest ze strategią marki, często ten etap jest pomijany — szczególnie w przypadku małych marek. Są to największe błędy, które możemy popełnić już na początku rozwoju.

Te błędy będą rzutowały na przyszłość, więc warto się nad tym porządnie zastanowić i mimo wszystko zmobilizować.

 

 

Planowanie ułatwia drogę i prowadzi wprost do wyznaczonego celu.

 

Jak planować?

Pierwszym krokiem w planowaniu będzie ustalenie celu głównego, czyli tego, do którego chcemy docelowo dotrzeć. Oczywiście taki cel powinien wynikać ze strategii marki, bo to strategia jest pierwszorzędna, planowanie jest następne — o czym też należy pamiętać.

Kolejno należy ustalić sobie cele długo i krótkoterminowe, przy czym pamiętaj, że wszystkie cele muszą być mierzalne! Nie możesz sobie strzelać, bo po prostu te cele będą bez sensu i nie będziesz w stanie żadnego osiągnąć.

 

 

Zobrazowanie celów

 

  • Cel główny to odpowiednik miejsca docelowego.
  • Cel długoterminowy to większe miejscowości mijane po drodze.
  • Cele krótkoterminowe to znaki mijane po drodze.
 
PRZYKŁAD:

Możemy przyjąć, że cel główny osiągniemy dokładnie za rok, cele długoterminowe będziemy osiągać co kilka miesięcy, a cele krótkoterminowe na bieżąco.

Układamy sobie całą drogę w konkretny plan dotarcia, przy czym zaczynamy od celu głównego, idziemy przez cele długoterminowe, aż zostajemy na tych celach krótkoterminowych i na nich się skupiamy.

Jeśli planowanie zostanie zrobione solidnie, wystarczy po prostu zacząć je systematycznie wdrażać w życie marki i czekać na rezultaty. Gwarantuję, że jeśli plan jest wykonany odpowiednio i dobrze poprowadzony, na pewno prędzej czy później przyjdą efekty — a raczej prędzej i tego Ci życzę. 😉

 

 


Potrzebujesz wsparcia w zaplanowaniu swojej marki?

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ INDYWIDUALNĄ

 

 


Jeśli chcesz zapoznać się szerzej z rozwojem marki i biznesu…

Zachęcam Cię do zakupu mojej książki, którą pokochali czytelnicy oraz eksperci z branży!

Książkę znajdziesz w 3 opcjach TUTAJ.

 

Posłuchaj koniecznie tego odcinka podcastu!

Komentarze są wyłączone.