Autentyczność, jako wartość dobrej i skutecznej marki
Autentyczność stała się w ostatnich latach modnym słowem w świecie brandingu, marketingu i reklamy. Nie jest to specjalnym zaskoczeniem, ponieważ konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i wymagający w stosunku do marek oraz ich oferty.
Mają potrzebę łączyć się z markami, które są zgodne z ich wartościami i przekonaniami, a jednym ze sposobów takiego połączenia jest właśnie autentyczność.
Autentyczność nie powinna być tylko modnym słowem, lecz najważniejszą z wartości każdej marki!
Autentyczne marki to te, które pozostają wierne swojej misji, wizji i wartościom, nawet wtedy, kiedy trafiają na wiele przeciwności. Są transparentne, uczciwe i odpowiedzialne w swoich przekazach i działaniach. Akceptują one również swoje niedoskonałości. Nie boją się pokazać swojej wrażliwej strony i przyznać się do popełnionych błędów. W ten sposób budują silniejszy związek ze swoimi odbiorcami i klientami.
Jednym z powodów, dla których autentyczność stała się tak ważna, jest to, że konsumenci już są zmęczeni ilością fałszywych marek.
Dziś odbiorcy są na tyle świadomi, że obserwują i wyszukują informacji na temat marki, która wstępnie jest w centrum ich zainteresowania. To powoduje, że szybko mogą wykryć, kiedy marka próbuje coś ukryć, zatuszować lub zwyczajnie jest nieszczera.
Autentyczność jest taką wartością, którą powinny kierować się wszystkie marki na rynku. Pozwala ona budować zaufanie i lojalność wśród odbiorców oraz klientów. Pomaga również w nawiązywaniu długotrwałych relacji z nimi.