Jakie są konsekwencje błędnie dobranych wartości marki?

Jakie są konsekwencje błędnie dobranych wartości marki

Jakie są konsekwencje błędnie dobranych wartości marki?

 

Wybór odpowiednich wartości marki jest niezmiernie ważny w procesie budowania i rozwoju pozytywnego wizerunku marki oraz jej wiarygodności na rynku. Niewłaściwie dobrane wartości marki mogą prowadzić do pewnych, często bardzo negatywnych konsekwencji.

 

Pierwszą taką konsekwencją jest negatywny wizerunek marki.

Błędnie dobrane wartości mogą przyczynić się do negatywnego wizerunku marki w oczach odbiorców. Jeśli wartości marki są sprzeczne z ich wartościami, przekonaniami czy preferencjami, może to spowodować, że nie zwrócą oni na markę uwagi. Kiedy jednak zwrócą, a dojdzie do bliższej relacji odbiorcy z marką, wtedy on poczuje się oszukany i oceni markę, dzieląc się nieprzyjemnymi doznaniami z innymi. Takie opinie mogą szybko się rozprzestrzeniać w social mediach czy po kontaktach biznesowych, co ma ogromny wpływ na ogólną reputację marki.

 

Następną konsekwencją jest trudność w budowaniu lojalności.

Wartości, które zostały błędnie dobrane dla marki, mogą wpływać na budowanie lojalności odbiorców i Klientów. Jeśli wartości marki są niezrozumiałe lub nieodpowiednie dla grupy docelowej, co może prowadzić do zniekształcenia marki w ich umysłach, niezrozumienie, a nawet powodować zerwanie więzi emocjonalnych. Lojalność odbiorców i klientów często wynika z rezonansu, jaki mają oni z wartościami marki, dlatego błędne dopasowanie tych wartości może utrudnić zbudowanie silnej więzi między nimi. Odbiorcy nie chcą być tam, gdzie nie mogą czuć się wygodnie, dlatego jest też ryzyko, że szybko odejdą.

 

Kolejną konsekwencją jest rozczarowanie klientów.

Jeśli wartości marki nie odpowiadają oczekiwaniom odbiorców lub nie są zgodne z rzeczywistością, może to prowadzić do rozczarowania. Niewłaściwie dobrane wartości mogą wywoływać odbiór marki, jako tej sztucznej, kłamliwej, nieautentyczności i prowadzić do utraty zaufania. Odbiorcy i klienci oczekują spójności między wartościami deklarowanymi przez markę a tym, co marka faktycznie sobą reprezentuje. Ważne jest dla nich, aby wartości nie były pustym słowem, czy tekstem, a żeby jednak funkcjonowały w realnym świecie.

 

Dobór odpowiednich wartości marki jest niezwykle ważny i wymaga uwzględnienia psychologicznych aspektów, aby zbudować autentyczną oraz silną więź na linii marka — odbiorca.

Aby uniknąć wspomnianych konsekwencji, kluczowe jest zrozumienie grupy docelowej, jej wartości, przekonań i preferencji.

Pamiętaj, że dobre wartości marki powinny być spójne z grupą docelową.

 

 


Nie masz jeszcze mojej książki? To jest najlepszy moment na jej zakup. 🙂

Zachęcam Cię do zakupu mojej książki, którą pokochali czytelnicy oraz eksperci z branży!

Książkę znajdziesz w 3 opcjach TUTAJ.

 

 


Potrzebujesz wsparcia w działaniach swojej marki?

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ INDYWIDUALNĄ

Komentarze są wyłączone.